TIPS MEMILIH WEDDING PHOTOGRAPHER


Untuk entry kali ini mari kita kongsikan tips memilih photographer utk majlis perkahwinan, baby potret DLL.Agak-agaknya apa tips untuk bakal pengantin memilih photographer yang tepat bagi majlis bersejarah mereka? Berikut disenaraikan beberapa tips yang berguna untuk anda.
  1. Sila cari beberapa  photographer  untuk dilakukan perbandingan, mana yang terbaik. (saranan cari yg dekat dengan lokasi anda)
  2. Anda perlu mengetahui citarasa gaya fotografi mereka sendiri, dan sila pilih photographer  yang menepati citarasa anda.
  3. Pastikan anda mendapat  photographer  yang anda kehendaki, bukannya dihantar photographer  lain ke majlis anda. Mana mungkin hasil kerja tangan setiap orang sama. Elakkan menyesal kemudian hari apabila hasil gambar tidak menepati seperti mana anda lihat di website  photographer .
  4. Anda boleh bersikap cerewet dalam mencari  photographer  yang sesuai dengan citarasa, TETAPI elakkan cerewet semasa deal dengan  photographer  yang sudah dipilih. Kebebasan berkarya perlu diberikan kerana anda sudah memilih mereka.
  5. Pastikan anda memilih photographer yang mempunyai passion dalam kerja mereka, terutama  photographer  FULLTIME, jika memilih yg PARTIME make sure mereka yg telah lama berkencinpung dalam dunia Fotografi ini.
  6. Anda disarankan meminta galeri gambar yang banyak daripada  photographer . Ini kerana lumrah untuk  photographer  hanya meletakkan 5-6 keping sahaja gambar terbaik mereka. Jikalau boleh, sila dapatkan galeri lebih 50 keping gambar untuk contoh 1 pasangan pengantin. 
  7. Sila berusaha untuk melihat album sample untuk elakkan menerima album yang murah dan rendah kualiti, dengan alasan untuk menjimatkan kos. Berlainan di Line ART Picture, kami hanya menawarkan album antara paling tinggi kualiti di pasaran negara. Kami sanggup menyerap kos pengeluaran yang tinggi semata-mata untuk memberikan album yang bermutu tinggi sahaja kepada pelanggan kami.
  8. Pilihlah  photographer  yang sesuai, yang serasi dengan anda. Juga adalah penting untuk TIDAK terpengaruh dengan mana-mana  photographer  yang suka memburukkan photographer - photographer  lain. Sebelum termakan hasutan, adalah tidak rugi untuk anda cuba deal dan dengar consultation daripada pelbagai  photographer . 
  9. Pilihlah  photographer  yang friendly dan boleh berkomunikasi serta bergaul dengan family anda, terutama untuk majlis-majlis besar dan meriah.
  10. Tanya apa kelebihan  photographer atau perkhidmatan yg ditawarkan.
  11. Call  photographer anda elak ber SMS and booking segera… 

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment

Videos